Διεθνές βραβείο αρχιτεκτονικής για το Νηπιαγωγείο

Διεθνές Βραβείο Αρχιτεκτονικής

Διεθνές βραβείο αρχιτεκτονικής για το Νηπιαγωγείο της Γερμανικής Σχολής Αθηνών

Το Νηπιαγωγείο της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, στο Μαρούσι, έργο των αρχιτεκτόνων Potiropoulos+Partners, τιμήθηκε πρόσφατα με το διεθνές βραβείο “Popular Choice Winner” του Architizer, στην κατηγορία Kindergartens, με συμμετοχές από περισσότερες από 100 χώρες και online ψηφοφορία από όλο τον κόσμο. Είναι μία σημαντική διάκριση που επιβραβεύει το συνεπές έργο ενός από τα καλύτερα αρχιτεκτονικά γραφεία της Αθήνας, του Δημήτρη Ποτηρόπουλου, της Λιάνας Ποτηροπούλου και των συνεργατών τους.

Η απονομή του βραβείου θα πραγματοποιηθεί στις 12 Μαΐου 2016 σε ειδική εκδήλωση στην Νέα Υόρκη. Το βραβείο αυτό έρχεται να προστεθεί σε μία σειρά εξ ίσου σημαντικών διακρίσεων. Το 2015 επελέγη ως υποψήφιο για το «European Union Prize» που απονέμει το Mies van der Rohe Foundation, ενώ την ίδια χρονιά τιμήθηκε με Έπαινο στο πλαίσιο των βραβείων «Δομές» για το καλύτερο πραγματοποιημένο έργο των ετών 2010-2014.

«Όταν αρχίσαμε να δουλεύουμε το concept», λένε οι μελετητές, «μας κέντρισε το ενδιαφέρον η πρόκληση να δημιουργήσουμε έναν ελκυστικό τόπο ο οποίος θα “εικονοποιεί” τις παιδικές μας φαντασιώσεις. Η διάσταση αυτή – ενός “ουτοπικού κόσμου” που καλεί το παιδί να τον ανακαλύψει, να πειραματιστεί μαζί του, διατηρώντας μια διαρκή υπόσχεση – είναι ωσεί παρούσα στον σχεδιασμό».

Το κτίριο έχει διαύγεια, χρωματική ταυτότητα, συνδυασμό ορθολογισμού και φαντασίας όπως και συνδυασμό σκληρών υλικών και φύσης. «Μας απασχόλησε η εμπειρία που θα εισπράττουν οι μικροί μαθητές μέσω της νοητικής και συναισθηματικής τους συσχέτισης με το κτίριο», λένε οι αρχιτέκτονες. «Το κτίριο συστήνει μια μικρή “γεωγραφία του κόσμου”, έναν ανεξερεύνητο “τόπο θαυμάτων” παλλόμενο από εναλλασσόμενες “εξάρσεις” και “υφέσεις”. Ο σχεδιαστικός χειρισμός αντιμετώπισε το Νηπιαγωγείο σαν ένα “αντικείμενο/ παιχνίδι” σε πραγματική κλίμακα, αναζητώντας την έμπνευσή του στα “modules” ενός συστήματος τύπου lego που αθροιζόμενα δημιουργούν την τελική φόρμα…».

Ο συνδυασμός υλικών όπως το ξύλο και της έντονης χρωματικής ταυτότητας, όπως το πράσινο χρώμα, χαρακτηρίζουν το Νηπιαγωγείο. «Η συγκεκριμένη χρωματική επιλογή δεν είναι τυχαία, μελέτες σχετικές με την χρωματοθεραπεία έχουν δείξει ότι το πράσινο ενθαρρύνει την εκδήλωση των συναισθημάτων και ηρεμεί. Με σκοπό να ενισχυθεί η ενασχόληση των παιδιών με τη γη, κάθε τάξη διαθέτει το δικό της περιβόλι που το καλλιεργούν οι ίδιοι οι μικροί μαθητές. Γενικά επιδιώχθηκε η δημιουργία ενός πυκνόφυτου ευανάγνωστου κήπου, που αναφύεται σαν νησίδα πρασίνου μέσα στην πόλη».

πηγή Kathimerini

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *