κρεμαστή τσιμεντένια γέφυρα

Η υψηλότερη κρεμαστή τσιμεντένια γέφυρα στον κόσμο

bosporus-bridge-01

Η υψηλότερη κρεμαστή τσιμεντένια γέφυρα στον κόσμο

Είναι η τρίτη Γέφυρα του Βοσπόρου  στην Κωνσταντινούπολη.

Στο βόρειο τμήμα της τουρκικής μητρόπολης, η τρίτη και μεγαλύτερη γέφυρα αυτή τη στιγμή χτίζεται πέρα από τον Βόσπορο. Η κρεμαστή γέφυρα υποστηρίζεται από δύο A-σχήμα πυλώνες και φτάνει σε ύψος περίπου τα 330 m που την καθιστά μια  από τις υψηλότερες στον κόσμο . Η κατασκευή  των δύο πυλώνων των προβλητών διεξάγεται σε 21 τμήματα σκυροδέτησης  κάθε 4,60 m. Το μοναδικό σχήμα των πυλώνων από οπλισμένο σκυρόδεμα και η πολυπλοκότητα των συναρμολογημένων μερών απαίτησε μια πολύ ευέλικτη διαδικασία σχεδιασμού – μια ολοκληρωμένη λύση από την εταιρεία PERI.

Τα 59 m πλάτος της γέφυρας θα κατασκευαστεί με 8 λωρίδες και 2 σιδηροδρομικές γραμμές σε ένα μήκος 1.408 m  και θα συνδέει – ως μέρος της  νέας 260 χλμ North Marmara Οδού  τις ευρωπαϊκές και ασιατικές ηπείρους. Χάρη στο σύστημα αυτό-αναρρίχησης PERI ACS και VARIO GT 24 δοκό τοιχίων, οι υψηλές απαιτήσεις όσον αφορά την ευελιξία, ποιότητα επιφάνειας και την ακρίβεια των διαστάσεων έχουν εκπληρωθεί. Οι αποτελεσματικές διαδικασίες ροής εργασίας από το ένα επίπεδο στο άλλο έχει οδηγήσει σε πολύ υψηλή παραγωγικότητα και εξαιρετικά σύντομους χρόνους κύκλου και  κατέστη δυνατή μέσω του υδραυλικού συστήματος ανύψωσης.

Μια σημαντική πρόκληση κατά τη φάση του σχεδιασμού ήταν να προσαρμόσει τη λύση ξυλότυπου, ώστε να ταιριάζουν με τις απαιτήσεις διατομή των τεσσάρων ποδιών πυλώνα που συνεχώς στενεύουν, καθώς ανεβαίνουν προς τα πάνω. Η κατασκευή έχει ένα τριγωνικό σχήμα δομή βάσεως με σπασμένα γωνίες. Πάνω από το ύψος του πυλώνα, οι τρεις μεγάλες πλευρές σε σχήμα πολυγώνου μειώνονται κατά 1,40 m αντίστοιχα. Η απαιτούμενη προσαρμογή των πλατφόρμες εργασίας έχει πραγματοποιηθεί μέσω της κεντρικά τοποθετημένες πλατφόρμες πλήρωσης των οποίων οι επιφάνειες στήριξης προσαρμόζονται εύκολα στις εξωτερικές γειτονικές πλατφόρμες. Οι προσαρμογές του ξυλότυπου πραγματοποιούνται με τη χρήση πλακών αποζημίωσης και βιδωμένη στοιχεία πλήρωσης τα οποία σταδιακά διαλύονται αναλόγως.

Επιπλέον, η λύση self-αναρρίχησης της PERI παρέχει ιδίως την  ευελιξία που απαιτείται κατά τη συναρμολόγηση την τοποθέτηση των εξαρτημάτων για τις συσκευές καλωδιακής διαμονής που κατέχουν χάλυβα.

Η μεγαλούπολη της Κωνσταντινούπολης, με περίπου 15 εκατομμύρια κατοίκους,  είναι η τέταρτη μεγαλύτερη πόλη στον κόσμο. Είναι κτισμένη σε δύο ηπείρους και δύο θάλασσες και κάνει τα τουρκικά μητρόπολη μοναδική, αλλά, ταυτόχρονα, μαστίζεται από χρόνια προβλήματα κυκλοφορίας. Ειδικότερα, οι δύο υφιστάμενες διαβάσεις στο Βόσπορο από το 1973 και το 1988 είναι τρομερά υπερφορτωμένες. Το νέο δρομολόγιο στο Βόρεια Μαρμαρά παρακάμπτει το κέντρο της Κωνσταντινούπολης  περίπου 25 χιλιόμετρα βόρεια του κέντρου της πόλης.

Η τρίτη γέφυρα στην έξοδο προς τη Μαύρη Θάλασσα – επίσης γνωστή ως Yavuz-Σουλτάνος ​​Σελίμ-Γέφυρα – δεν είναι μόνο η γέφυρα με τα υψηλότερα βάθρα γεφυρών από σκυρόδεμα, αλλά και η μεγαλύτερη κρεμαστή γέφυρα σκυροδέματος με σιδηροδρομικές γραμμές στον κόσμο. Θα έχει άμεση σύνδεση με το προγραμματισμένο  μέγα-αεροδρόμιο, και στόχος είναι να απαλλάξει τις δύο υπάρχουσες γέφυρες από την κυκλοφοριακή συμφόρηση . Η ολοκλήρωση αυτού του φιλόδοξου σχεδίου έχει προγραμματιστεί για το 2015.

bosporus-bridge-05
bosporus-bridge-02
κρεμαστή τσιμεντένια γέφυρα

bosporus-bridge-03
bosporus-bridge-04

Πηγή peri.com

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *